Pages

Saturday, October 18, 2008

Raya update..masih boleh diterimakah?

Haha update raya setelah hampir 19 hari beraya..ok la tu kan raya 1 month...hee~~~~... oleh karena kelapukan cerita hari raya itu, semuanya saya sentuh sekali imbas shaja...

1. Demam raya : 2 hari sebelum raya saya demam teruk dan memaksa saya berbaring sahaja..

DEMAM ke ni??? confuse kan??

2. Meow baru : kesemua kucing betina saya melahirkan anak pada bulan puasa lalu menyebabkan umah penuh dengan meow2 baby...risau juga sbb byk sgt but syg nak handover pada org, buang apetah lagi kerana muka2 mereka sgt comel..emmm ntahla.. bolehkan ayah dan ibu saya digelar ABU HURAIRAH dan UMMU HURAIRAH ye? then me? UKHT HURAIRAH?

3. Resepi arwah nenek : pada bulan puasa lalu ibu saya telah diperturunkan oleh makcik saya resepi keluarga (saya cari resepi ni di internet mmg takde) cara2 membuat Kek Lapis Jambi..dan saya telah memperoleh resepi berkenaan pada hari raya.. saya telah berjaya membuat 1 biji setengah (setengah ni adalah loyang bersaiz 1/2 : loyang lain daripada yang 1 biji itu...haha ape aku ckp nih).. kek loyang separuh saya tinggal untuk kuih di umah BP, manakala yang sebiji itu saya bhgi kepada 4 dan distribute kepada yang berkenaan. En. A slh seorg penerima...tapi smpai skang saya belum menerima ape2 komen bertulis atau secara verbal...kenapa ye????

[BAHAN-BAHAN]










4. Balik bekerja : saya bekerja semula pada hari Khamis/091008 dan opis msih lengang..

5. Ayah eksiden jatuh moto : selepas beberapa hari pulang dari BP ke KL, pada hari Ahad/121008 saya menerima panggilan tepon.. AYAH JATUH MOTO...sgt kasihan kepada ayah dan ibu saya yang tinggal berdua, so saya bergegas ingin pulang..Terima kasih kepada en.A yang sedia menemani saya pulang ke BP, walaupun pada asalnya planning thn ini dia tidak alocate waktu untuk beraya ke BP..Tq syg...Ayah mengalami luka2 melecet di muka, tgn dan kaki serta terseliuh tgn dan kaki..nasib baik adik saya Syukri bekerja di negeri Johor dan mmg hari cutinya isnin, selasa dan rabu..sesudah subuh hari isnin kami pulang semula ke KL dan saya terus bekerja pada hari itu... GIGIHKAH saya????

6. Minggu post mortem Cohort : im offended with this week..seriously..i don't want to talk abt it..

7. Planning kawen : kekerapan hujan dari ptg ke mlm ni ada rahmatnya...saya dalam proses mencari rite D DAY....kawan-kawan doakan saya kawen next year erk..sgt pnt tunggu perasaan dan keyakinan stabil..saya juga merasakan terlalu byk hikmah perkahwinan yg bakal muncul... saya juga percaya perkahwinan lebih jimat berbanding bercinta eventho ia bukan akan nampak secara literal or in a short time..cuma cost permulaan atau pun nak ready kawen sahaja yg kerap membebankan...saya harap saya masih berpegang kepada penguasaan berfikir secara sederhana kerana saya tidak tega untuk bergaduh atau berselisihan selepas berkahwin..ya mmg sedang lidah lagi tergigit but saya rasa saya patut cuba habis baik untuk tidak berada dalam situasi menyukarkan..kepada sayang saya, i love you 8...

2 comments:

Anonymous said... Reply to comment

Saya sgt jeles sbb anda boleh post pic.
Nk gak letak pic cornflakes cookies tu dlm blog!
Uwaaaa..

NADE~

Anonymous said... Reply to comment

Sy keturunan jambi tp xsempat bljr resepi ni sbb gede (pnggln utk tok wan ) dh meninggal sebelum sempat ajr sy . Dlu ms ry selalu mkn , jika x keberatan boleh x bgtau Clara buat dan bahan nye .

myfreecopyright.com registered & protected