Pages

Monday, November 17, 2008

Chicken Pox...ni dedicated to Cik Nadya

Pagi ni out of routine bila aku on YM cik nade was not around..selalu pepagi dia dah wish morning n meminta kata-kata semangat untuk menghilangkan Monday Blues [padahal aku pun serupe dia je..hee~~~~].. Oleh kerana saya pun mengalami penyakit MB itu, pepagi dah layan makan nasi kerabu kat pagar [nyampah kakak nasi kerabu tu...kerekkk + hampeh..PR failed!!!]

Sambil menikmati nasi kerabu dan sedikit-sedikit mengumpat kakak tu, dapat msg dari Nade..
"Eton aku kena chicken pox..mc seminggu"

Haaaa!!! mengejutkan sbb saya baru sahaja menceritakan kepada Nade akan kesakitan dijangkiti Chicken Pox sewaktu dewasa..tup2 dah kena .. takkan cakap pun leh menjangkit???

Seriusly sakit..Ingat lagi kejadian tu masa 2nd year kat ukm..pada satu pagi yang hening di bulan puasa sambil melayan2 homesick selepas baru balik dari kampung hari sebelumnya, terasa badan sakit2 nak demam..kerana itu layan la tido kat surau FST...baek punya tido bersebelahan beg ELLE hasil duit loan PTPTN tu..bangun2 je tgk hp dah hilang.. can u imagine kecurian pada bulan puasa??? bertambah la rasa sedih tu, demam plak, tetiba byk je jerawat kat muka...kesemua kesihan tu menyebabkan saya tak lalu nak dok kat kolej dan decided balik ke umah Makme..sesampai di rumah, layan badan yang rasa lemah2, tetiba Makme berkata..
"Ni chicken pox la Along"

Huuuuu~..chicken pox..tak semena-mena makin bertambah sakit rasanya..mlm tu tido dengan melayan sedih2 [yela..saya kan dijangkiti chicken pox..hee~~~].. Pada mlm itu juga tepon pakcik Farid mintak belikan tiket kat Seremban..dan esoknya balik BP [Seremban adalah bandar kesayangan saya...hahaha]

Lebih malang lagi..dapat tempat duduk sebelah kakak mengandung...terpaksala saya berpindah dan membuat bodo je bila kakak tu nak buat2 ramah..[sori la kak, ni satu2 khidmat sosial saya]..Tambah malang lagi, bas tu tetiba rosak jap..turun la kat tepi jalan dan nangis lagi...pas pakcik bas tu baiki bas dia, sambung balik perjalanan ke BP...

Chicken pox berlangsung selama 2 minggu..sepanjang proses tu saya 'dibolehkan' ponteng puasa oleh ma n ayah..mmg tak serupa org langsung sbb mood sakit tu mmg menyakitkan hati org sekeliling saya..betapa saya tidak sedar yang saya kerap minum air depan adik yang sedang puasa..[huhu sori la dik..aku kan sakit...hehe]..Suasana nak raya saya tak rasa langsung..malahan tak beli baju raya pun..yela nak raya ape muka dah cam kulit nangka...[huuuu~~~ sedihkan??]..

Pas raya seminggu baru la saya dapat kembali ke class..dengan muka berparut2... masuk2 kelas English, tetiba tutor saya marah..
"Why do u taking MC on that day?Did i told u that i wanted to do oral evaluation on everybody?Now how im gonna give a mark for u?"

Huhu tanpa sesaat pun saya diberi peluang untuk menjelaskan kesulitan saya hadir oral evaluation pada hari saya didiagnose chicken pox..oleh kerana masih blur2 saya tidak menerangkannya pada cik tutor itu sehingga pada 1 masa dia cool sket baru saya serahkan surat2 MC saya...Cik tutor memohon maaf atas kekasaran..ya im could forgive but i cant forget...huuu~~~`

Mak ayah saya sgt kasihan tgk parut2 di muka saya...segala jenis medication dibekalkan kepada saya untuk menghilangkan parut2 tu..kulit pisang mas, bedak sejuk, calamine lotion, Vit E..malahan mak ayah saya offer nak belikan Activa Scar Healer yang berharga RM200++ if saya insist nak...Tapi alhamdulillah kombinasi medication sedia ada dah cukup.akhirnya hilang jugak semua parut2 tu...yeay!!!!

Kepada Cik Nade..sabar ye...tak pe enjoy2 je MC nih.so u dont have to meet boss garang ko..juga TA malas..takyah gi miting...hehehe..kalu gatal2 badan ko try mandi air campur soda bikarbonat..makcik aku bagi petua nih sbb anak dia baru kena raya lepas nih...dah masuk 2nd week ko gi beli vit E kat farmasi..makan pun boleh takpun ko kuarkan minyak dari kapsul tu then sapu kat muka...Get well soon beb...

2 comments:

Anonymous said... Reply to comment

huhuhu..
Cik Eton sy sambung MC lg smggu..
Isnin dpn sy crik Cik Eton okey!
Suke juge bukan slalu nk dpt cuti2 free neh kan,tiada bos,tiada
miting,tiada TA,tiada fail..;-)
Sengsara sakit da lepas ni tgh tgu nk baikkan scar ni je..
Seram nyahh!

~NAde~

Anonymous said... Reply to comment

eton,
aku tag blog ko ye?
asyik lupe je nk bg komen.niat nye dah lame.

myfreecopyright.com registered & protected