Pages

Sunday, November 2, 2008

Sejukkknyaaa GENTING..eh ke Melaka???

Lebih 7 tahun saya duduk berhampiran kota metropolitan, belum pernah sekalipun saya berpeluang menjejakkan ibu jari ke kawasan rekreasi popular org Selangor-KL = Genting Highland...Beberapa kali saya suarakan kepada En.A akan keteringinan saya itu... Namun begitu persetujuaan hanya akan diperoleh sekiranya saya tidak berhasrat untuk naik Roller Coaster..

Aklhirnya saya mengalah asal dapat rasa suasana sejuk Genting tu pun jadilah..maka tarikh 1 Nov 2008 adalah tarikh yg dipersetujui nak gi jalan2..hehe kami bertolak pagi2 naik ERL dari PJ Sentral ke KL Sentral dengan harapan dpt 'buka' pintu pagar taman tema dan boleh balik awal..Sesampai kat KL sentral, berkejar2 ke kaunter bas Genting tu..mlgnya paling awal ialah jam 2.00pm

Untuk sekian kalinya terkubur harapan saya dan berjalan cepat2 ke bangku2 depan NILE BOOKSTORE..tgn dah lenguh pgg baju panas [yela kan Genting tu sejuk]..Kasihan En.A terpaksa memujuk kerana kesentapan saya atas kegagalan misi ke Genting itu..tak semena-mena, pujukan yg lari dari tajuk... "Jom kite pegi Melaka?"

Saya masih melayan rajuk saya sewaktu tgn saya ditarik menuju ke Puduraya..kami meneliti kaunter2 tiket dan mencari penjual tiket yg kami rasa yakin..jam masa tu pukul 10.30am dan kakak kaunter tu kata tiket plg awal ialah 10.30am dan berikutnya 11.00am..kakak tu bagi kami tiket 10.30am dan katanya kami still boleh naik bas pukul 11.00am klu bas dah gerak..berlari2an la kami ke platform 18 nak kejar bas..
Bila dah naik bas, brader bas tu kata tiket ni bukan tiket bas kami..haa!!!! kitorg kena tipu ke?tapi luckily brader bas tu tak halau kitorg wpun ada potensi kena halau klu bas tu penuh..huhu nasib baik bas tu kosong..hee~~~~

Kami menikmati perjalanan dgn tido sbb dah pnat berlari2..[huhu dah macam peserta Amazing Race takpun Explorace pun ye]..Kami sampai Melaka Sentral dalam durasi 2 jam.. sedang elok zuhur dan sbb hari ni kami musafir, so blh la combine asar sekali..^_^..

We are here ..Melaka

Pastu cari tempat mkn plak..sbb ada McD paling dekat, so situ la yg kami tuju dulu [ malas nak jln jauh2 lagi].. sedang menikmati Fries tertiba nampak cik Miza 1 famili...huhu pas bertahun tak jumpa walaupun dia hanya keja di Putrajaya dan duduk di Bangi, masa kat Melaka baru jumpa..benarlah keciknya dunia..alahai comelnya anak buah saya bernama Ifwat tu..tak lepas2 tgk muka Auntie Ciketon dan Uncle Ahmad sbb kitorg pakai specs..

His routine at McD

Mama Ifwat, Ifwat and Auntie Eton

Kami mencari bas nak ke Mahkota Parade [sebenarnya dah takde hala tuju] Ya Allah naik bas tu mmg kena berzikir byk2..hipotesis kami bas tu cuma ada sampai gear 2 shja..punya la lembab, takde aircond... [abg, panas la...kipaskan...hehe].. Kami pusing2 mall tu dan pada jam 5 kami mencari kenaikan pulang ke Melaka Sentral sbb bimbang kalau2 terpaksa naik bas lembab tadi dan tiket pulang ke KL ialah pada jam 6.00pm...setelah 15min menunggu, kami memutuskan untuk menaiki teksi dgn tambang sebyk RM15..boleh la tu kot..standard la pelancong kena ketuk harga mahal2..tapi kire okla sbb pakcik tu bawak kitorg pusing2 Melaka otw nak ke Melaka Sentral...

Mahkota Parade

Jam 6 kami naik bas dan sampai KL kul 8...sepanjang perjalanan kami mengira kos perbelanjaan seharian..hehe tak pasal2 pegi Melaka..To my dear, mana2 pun pegi it can be fun if u r along the road...{huhu manis tak ayat saya???heee~~~~}

2 comments:

Anonymous said... Reply to comment

Mari kite beramai2 ke Genting bersama2..
Wat rombongan Cik Kiah..
Amacam?
GIRLS ONLY

~Nadya~

semaiL said... Reply to comment

wah, taktau cik eton ade blog! ye ke imah kawin ngan mus? bile?!!
btw, cilok eh gambo ni.