Pages

Sunday, August 30, 2009

Titanic

Kenapa saya suka Titanic?
12 tahun dulu
  • Pengalaman pergi tgk wayang kali pertama dalam hidup saya..whole family ttgk sekali...
  • mmg suka muka comel Lenardo DiCaprio ..tambah plak heroin cite , si Rose [Kate Winslet] mmg sgt sesuai rupanya dgn zaman Titanic tu...
Hari ni
  • sebab saya teringat waktu yang manis 12 thn dulu
  • rupa comel Leonardo tu bukan lagi tarikan..tapi saya terharu semangat juang org seperti Jack Dawson..pada saat logik akalnya nak mati pun masih positif thinking lagi...
Saya adore watak itu..walaupun dia hanya penumpang kelas 3..tiket pun nasib2 menang poker je...but he enjoy life to the fullest...Konsep islamiknya bagi saya beliau tapi tak putus usaha..walaupun dia bukan islam pun [maksud saya Jack Dawson] semangat juang dan tawakkal beliau tinggi betul....

p/s : saya sedang memandang pemberian Alfateh yang amat saya sayangi...saya harap saya terlatih menjadi hambaNya yang tawakkal...Aminnnnnnnn

0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected