Pages

Tuesday, June 2, 2009

TULAH

Tulah : lebih kurang daulat kot tapi happen to ordinary people..

Tulah mungkin datang daripada perkataan 'ITULAH'

Saya bertanya dengan seseorg yang hampir sama gelombang fikirannya dengan saya...

"u tak penah suka sape2 ke?"

Dia menjawab..

"Ntah,belum ada yg mampu buat i melayang2"

Saya tanya lagi..

"Berkawan dengan sesiapa pun tak penah langsung"

Balasnya..

"Penah, tapi i rimas..i don't like type2 mengendeng.."

Saya setuju dengan dia, tapi..

"A'ah...U reject dia?..i've rejecting once..pastu cam kena TULAH kena tinggal 2 kali..hehe"

Dia terkejut...

"yeke kak..sbb tu ke sampai sekarang i tak jumpa lagi yang boleh dikatakan Mr.Right"

Saya sengih je...klu masa baru2 kena tinggal tu mmg rasa TULAH...macam malang gile...hati tengah marah, kecewa, malu, benci....bila decided untuk memaafkan [prof, saya dah pernah memaafkan org yg effect kehidupan saya..forgiveness is a medicine for heart and soul purifications] saya dipertemukan dengan kegembiraan baru...

Agaknya ada kena mengena juga dengan TULAH..
1st : hari ni
2nd : esok
3rd : lusa
4th : tulat [klu ejaan jawi jadi ta wow lam ta (biasa) ke ta (simpul)...klu ta simpul maknanya bunyinya tulat akan jadi TULAH]

Agaknya kena jumpa 3 org dulu baru boleh sampai TULAH...TULAH whom always cheer me up...TULAH yang also menjadikan hear companion saya..sape dia?...Itulah AHMAD

p/s: my dear Alfateh, hope u tak lupe bawa charger phone bila attend program eh...(~_~)

0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected