Pages

Friday, January 15, 2010

Don't Called Me Baby dan Langsir Kambing New Zealand

Saya tak berniat sombong.. tapi hari ni saya admit saya moody…

Saya sombong 1

That’s wat people said when they met without saying Hi for the 1st time.. Malahan ada yang tgk langsir saya [ni zaman matrikulasi] yang bersorak kambing New Zealand kelihatan up sket dari langsir bantuan KPM tu pun kata saya sombong.. ciri kesombongan saya mungkin sbb saya nyanyi lagu Madison Avenue ‘Don’t Called Me Baby’ dengan slang orang putih.. Now ha ambik kau.. terpaksa berkawan dengan saya sampai seploh tahun…hehe

Saya Sombong 2

Di opis, kami bekerja mengikut bahagian.. memandangkan bahagian saya paling sikit staff dan mostly keja saya melibatkan dengan data yang dah terkutip bukan dengan staff.. lepas ambik data dari database, saya pun bermain2 la dengan data yang ada tu dan buat report.. manakala staff pula buat keja routine dan kena on time… on time tu tipu.. selalunya lambat dari ape boss saya nak… Oleh kerana itu jarang sesangat saya bertegur sapa [tapi saya senyum oke..] dengan bahagian lenlain, masa sesi luahan perasaan tetiba saya di claim sombong.. ok fine.. maknanya bukan la kerana saya menyanyi lagu ‘Don’t Called Me Baby’ tu yang buat saya sombong…haha

Kesimpulan

Oleh kerana saya pelik kenapa orang suka kata saya sombong, saya mengambil inisiatif menanyakan dengan peguam di Zul Nawawi & Co di seksyen 9 tu.. [haha :D)

Saya : Encik Ahmad, 1st time encik Ahmad kenal saya encik rasa saya sombong ke?

En. Ahmad : Eh taklah sayang Fazia.. u ni semanis coklat Chocville [haha sengaja iklan]..

Tengok… telah di certified true copy oleh peguam pun saya tidak sombong dan manis… [ Encik Ahmad, sign sket…]

Perkaitan

Ape bendanya cite panjang2 pasal sombong yang dah bertahun2 dengan moody?

Lately saya cepat moody.. rasa stress.. saya dihambat waktu.. kalau boleh saya nak ada setahun lagi untuk prepare ape patut.. dalam masa yang sama rasa esok gak nak duduk rumah Jalan Banting [ oke garukan sekarang!!!!].. Bila moody ni muka automatic jadi sombong macam lepas pasang langsir kambing New Zealand, kadang2 alternate sambil bernyanyi2 kecil ‘ Don’t Call Me Baby’…

Masa moody tak rasa menyesal.. tapi lepas moody saya rasa kesian, bersalah [ tak menyesal pun??? Taubat oke] … kesian kat owner Zul Nawawi & Co yang selalu terpaksa mengalah kemuncungan mulut yang boleh diguna untuk gantung langsir kambing New Zealand seperti dulu…

Penambahbaikan

Azam untuk tidak moody sombong..

Saya berazam untuk tidak moody sangat.. [moody ni nikmat Allah..menunjukkan saya manusia biasa J] Lebih-lebih lagi menjelang hari raya.. [kami bakal merayakan hari kami Insyaallah]… Saya tak mau wajah manis coklat Chocville saya tidak berseri di hari dia menikahi saya.. Kalau tak sia2 je saya berkorban mata dgn menyimpan contact lens (CL) semata-mata nak pakai CL masa hari nikah supaya terserlah mata ber eyelash tegak ini..

p/s; ni entry apentah... tapi saya sedikit release wat entry ni...

1 comments:

Psyche said... Reply to comment

kamu bz ke or sibuk menambah baik diri. sudah lama tak update blog~

myfreecopyright.com registered & protected