Pages

Thursday, January 7, 2010

Colorful tips

Saya sedang menghitung waktu (berapa bilangannya taknak ckp sbb saya stress..haha)

Dalam waktu mengira ni byk ilmu yang telah disalurkan kepada saya dari pelbagai guru... tipsnya berwarna warni.. :)

hijau :
ni pesanan yang berbentuk islamik.. perkahwinan bukan terhad bab munakahat je.. semua bab related...tapi skang ni banyak handout2, buku2 yang saya baru baca sikit dan tak bacanya banyak menanti di rumah..ampunnnnnn..... saya harap saya tak membebankan suami saya kerana saya tanggungjawab dia.. saya sayang dia, saya nak dia bahagia di sini..tapi bahagia di akhirat jua jadi harapan..

merah :
ni melambangkan perasaan..do's and don't as hubby and wifey.. katanya proses adaptasi tu banyak sekali.. dari seorang kepada berdua.. insyaallah bertiga +++... perasaan perkara maya.. tak nampak mata kasar.. kadang mungkin mengguris di sini tapi tak di sana..

kuning :
ni pesanan berbentuk kewangan.. almaklumlah, bila berkahwin tu ertinya sharing is caring.. hehe klu semasa sorang ni RM10 mungkin untuk seorang...pas kahwen biasanya berdua..mmg idealnya " duitmu duitku jua, duitku duitku", tapi bagi yang lembut hatinya...asalkan si suami tak lupa tggjawabnya.. syukur Alhamdulillah.. Hopefully selepas kahwin perancangan kewangan yang lebih terurus dapat dilaksanakan..:)

biru :
err ni tips *((^%&*E*^# ... no comment at the moment..:p.. tapi guru utama is FIFI..haha :D

So anyone nak menyumbangkan tips kepada budak baru belajar ni.. silakan..^_^.. segala tips saya dahulukan dengan terima kasih...

7 comments:

Psyche said... Reply to comment

kamu nak colour ape dari saya? saya ada semua color~~
\hehehehehe/

ciketon fazya said... Reply to comment

semmmmmuuuaaaa color.. :p

Psyche said... Reply to comment

Hijau: solat berjemaah la selalu sementara belum ada anak, ok.. Sebab kalau dah ada baby, semua benda nak buat kena take turn~

Merah: First 3 months are the most challenging ones. Ape sikapnya yang tak berkenan di hati kamu, tunjuk dengan baik (cthnye - guna saya & suami sbg example - suami memang habit kalau keluar toilet tak tutup pintu & kadang2, lupa switch off suis. Solution saya, (sambil sengih2), tarik tangan suami, bawak dia ke pintu toilet dan letakkan tangannya ke atas tombol sambil berkata, macam ni nak tutup pintu - buat yang sama utk suis lampu- selepas itu, pujilah dia dengan kata-kata ampuan). Lama nak train tu, tapi insyallah, lama kelamaan dia akan biasa..

Kuning: Berbelanjalah seminima mungkin.. (hahahaha..da macam ustazah plak ni rasa). saya suke belikan baju etc utk suami, tapi ayat lazimnya sebagai tanda terima kasih ialah,"nape buang duit beli mahal-mahal ni?". Sengih dan jawab sajalah "because I love you". hahahaha...

Biru: hahahahahhaa.. (ketawa dulu). maka hendaklah kamu relax2 saje, jangan stress~ enjoy the moment. Kalau ada masalah, boleh tanye saya, saya boleh bagi info berkenaan sex therapy (hehehe..topic best masa belajar dulu. hahahahaha).

Unknown said... Reply to comment

Thank You for sharing information


http://www.websitedevelopersindia.net/website-design-india/custom-website-design-services.html

Anonymous said... Reply to comment

hahaha...pn arfah sememangnye telah berjaya menjadi pakar kaunselor!

Psyche said... Reply to comment

mas, I psychologist okay! hahaha.. (macam nak mati belajar)

ciketon fazya said... Reply to comment

kp : betul2..

mass : isteri pak polisi ngak mau kongsi tips???

myfreecopyright.com registered & protected