Pages

Thursday, December 3, 2009

Bebelan siri 1 : Apentah

Lama tak tulis blog sbb kat kampung saya takde broadband... tapi raya haji saya saya layan kegianan bermain game mencari benda tersembunyi di dalam lappy riang ria adik kesayangan saya [ adik saya kata lappy saya tu lappy boring]

Sehari sebelum balik kg saya update blog via phone.. sbb before balik saya baru dpt gaji.. bila dpt gaji saya kena dulukan komitmen..so saya situ sana sini macam siti nurhaliza bayar hutang [sbt byr bil bunyi cam lari kenyataan rasanya..huuuu]..saya berpandu-panduan [kata ganti berlari-larian sbb saya memandu kereta evo saya tu]ke sekitar bangi pergi ke tempat byr2 hutang2 tu..rushing sbb petang ada exam AR yang saya cakap before ni..

Dah abes urusan saya nak balik umah, kemas2 sket before gi exam, saya cuba memandu tenang selepas tak berapa tenang pas byr hutang... Ketenangan saya diganggu oleh sebuah keta yang WTF... eh saya tak berniat mencarut.. mmg keta tu WTF... keta tu mmg WTF... ops lupa sebut plat ketanya mmg WTF... sesuai ngan pemanduannya yang bertaraf WTF...u mmg WTF la bro!!!!

Oh ok tenang semula.. tapi cam nak nanges2 juga sbb bila tunang saya kata rasa nak demam tak larat nak anta saya gi Plaza Rakyat.. cam nak nanges ke???dah nanges pun sambil lipat baju.. [scene nak lari dari rumah..].. tapi sayang sgt kat my dear Ahmad tu sbb menggagahkan diri anta saya... Tunang saya gagah orangnya...:)

Gi Plaza Rakyat saya drive.. bawak laju2 sbb takut tertinggal bas... sampai2 ek eleh lama lagi laaa.... kami duduk kat level menunggu yang baru dan masih suci daripada kesan chewing gum... rasa cam kat KLIA je..pastu tgk jam kul 9.30...gi turun platform 6 [kat sini kesan chewing gam dah byk dah..] naik bas.. dah ramai org naik bas..tak dpt dok sebelah tingkap...tunang kesayangan hantar sampai atas bas..duduk je saya tetiba terdetik kesiannya tunang saya balik malam2 kena drive keta dlm keadaan demam.. berjuraian airmata gugur ke pipi...babai2 dia sambil nangis..huuuu adik dok sebelah tu tgk je keemosian saya tu...pastu abes nangis kesat2 airmata berbual2 sket ngan adik sebelah tu pastu zzzzzzzzzzzzz sampai BP...

Kehidupan kat umah cam biasa je..paling disukai tilam vono sbb saya rasa cam ziana zain jap..so tidoo..tido..tido...

Sbb best sgt tilam tu..byk masa dlm bilik dan kadang2 main game..pastu dah main game..masak2... kemas2 dapur.. pastu main game balik..pastu tgk tv.... pastu main game balik...

Oleh kerana kebanyakan masa dok dlm bilik... kucing saya pun ikut nak dok dlm bilik..dan beranak dlm bilik..adoiyaiiii.. tu si Beyang..tetiba 2 hari kemudian, anaknya Si Micai plak nak beranak.. [umah ku Felix sanctuary...].. nak ikut gak beranak kat bilik..maka penyelia sanctuary [saya lah tu] dengan kuasa veto mengambil besen, letak kain2 buruk paksa Micai beranak dalam besen tu je..beranak dalam besen depan saya..haha sbb dah imun, takde la perasaan takut, geli atau yang sewaktu dengannya tgk kucing beranak..sedari kecil saya dah biasa tgk kucing beranak... Haha bak kata opismate saya yang bersalin tak berapa lama lagi ;

"hehe u nak mentahkikkan myth yang diperkatakan orang, owner umah byk kucing bersalin senang nak bersalin nnti ke?" opismate berkata

"ha yelah.. tu la kemudahan bila ada kucing.. i buleh sewakan meow i untuk u klu u nak pakej senang bersalin..hehe" saya reply msg dia

"Nanti i nak buat bisnes ni la..kat DMC je dah leh dpt byk customer..hehe sape tak mau senang bersalin kan?" sy sambung

Haha percaya tak???? tgk kucing bersalin boleh senang bersalin nnt...huhu nak cari jurnal untuk case study kat Springer or Sciencedirect jap lagi...huuuu

Nanti sambung lagi type..tulang belakang saya sakit...

4 comments:

Psyche said... Reply to comment

haha..semoga berjaya mecari case study itu. kalo jumpe, sila share ye.

ciketon fazya said... Reply to comment

kp..kite rasa mat salleh pun pening nak corelate kan antara veterinary jurnal + o&g jurnal..

Psyche said... Reply to comment

hahahhaha... boleh letak dlm dua2 journal..

eton, kan ada link DIY bag kat blog awak ni kan, nak amek letak dlm blog I, ye? Kite suke la DIY camtuh... Bile gajiku ada baki2 nanti, bercadang nak buat projek bag comel!!! Daripada pegi beli sampai rege 40-50, baik buat sendiri! boleh personalize kan lagi kan..

ciketon fazya said... Reply to comment

kp pandai menjahit eh?..kite sengal tapi teringin nak menghasilkan benda comel camtu..huhu

kp cuba tgk kat maya crazyartzone tu..dia selalu juga buat jahitan DIY ni..baju2 kanak2 pompuan sgt comel..

myfreecopyright.com registered & protected