Pages

Thursday, July 15, 2010

Kafe Pondok Bintang

Gambar ini bukan gambar semalam..minggu ini saya isteri mithali sebab saya masak tanpa miss sehari pun...
atas dasar ini juga saya jadi sayang sangat dekat suami saya sebab dia makan je masakan saya yang  sedap ala2 tu tanpa prejudis.. wah semakin pandai isteri guna perkataan layer atau loyear lawyer..

Oke berbalik kepada kisah makan di kedai ini.. Nama kedai Starhut Cafe.. ia terletak di Nilai, Negeri Sembilan... Kalau anda mengharapkan kedai ini dekat dengan pusat jualan kain dan barang pengantin Nilai 3 itu, saya mohon maaf sebab ianya tak dekat sangat.. jadi kalau pergi ke sini antara tarikan lainnya ialah McD, Giant dan Old Town ... (woi kalau takat tu tempat lain pun ade la... baling botol kat dia!!! )... Okla lebih tepat lagi kedai ni bertentang mata dinding dengan Alson Klana, Nilai...

 Menu makanan di sini agak banyak..menu di kategorikan mengikut jenis samada makanan melayu, cina, western... jadi isteri Ahmad Zulkifli tu macam teruja sangat sbb dia yang pilih kedai ni..pastu macam tak tau nak makan ape...
Ahmad Zulkifli plak cam relax je taknak pilih makan ape2 sebab dia tgk isteri dia rakus pilih menu tapi sampai waiter buat muka bosan tunggu dia pilih ... tapi disebabkan sayangkan isteri dia biarkan aje isterinya buat ape yang disukai...bukan tak jaga hati waiter... tapi selaras dengan nama pekerjaan itu WAITER mmg terpaksa kami buat dia tertunggu-tunggu..huhu kalau la word WAITER ni dibahasa melayukan secara literal kepada PENUNGGU , mesti takde org nak makan kat kedai...
contoh ayat ;
" Kedai makan itu dapat beroperasi effisyen sebab mempunyai ramai Penunggu"

Inilah hasil membuat pilihan.. Wantan Mee Soup... Gred menu ini so-so aje... kire menyesal order tapi cover macho depan suami sebab dia dah larang order tapi isteri degil.. maka itulah balasan isteri tidak mendengar kata... minuman saya order Orange Yougurt... ini rasanya oke la..tak mengecewakan...

Suami tak makan ke???
Suami makan Lambchop with mushroom gravy dan minum air Summer Breeze (saya agak ianya campuran mangga dan orange )... makanan ini sedap sampai isteri asyik sebok je mintak sikit... malangnya tiada gambar sebab semua kamera abes bateri...T__T ... kasihan....

p/s: Kualiti gambar tidak memberangsangkan sebab pakai kamera phone yang dibeli lebih kurang 3 tahun lepas... haha hint nak beli hp baru :p

0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected