Pages

Wednesday, July 14, 2010

Makanan senang

Saya suka masak sup sebab senang..tak payah pikir pecah minyak.. takyah pikir hangus... letak daging kambing pastu, halia, bawang putih bawang merah rikha sumanto, kayu manis, bunga lawang, cengkih, buah pelaga (kalau mals lagi beli je sup bunjut).. letak air biar reneh...

sambal kicap boleh wat stok dalam peti sejuk.. makan ngan sup.. atau makan ngan goreng pisang... (abang pisang belakang rumah dah ranum....dah di makan burung pun )... opss goreng pisang kata kerja.. kata namanya pisang goreng :)

Ini bukan pisang goreng.. ni apam balik buat sendiri di rumah... boleh suka hati nak filling ape... (sebab kat rumah takde jagung dalam tin).. maka fillingnya caramel brown sugar and strawberry paste.. wah tetiba cakap speaking2..hehe

0 comments: