Pages

Sunday, March 22, 2009

Bukan kerna nama

Membaca pun malas...takkan nak mimpi jadi penulis...
Ulangkaji pun ngantuk...padan la Bahasa Melayu SPM tu dapat tutttttttt....
Bahasa pun tunggang langgang...tapi saya bisa berangan.....heeeee~~~~
Asalnya saya berhasrat untuk melatih diri sebab nak ambil peperiksaan PTD kena buat karangan [mungkin laras sastera mungkin laras sains]

Semakin hari jiwa penulisan makin subur dalam jiwa saya..
PAStinya tahap amatur...ya saya sedar itu...
Setiap hari saya kerinduan untuk kemaskini blog saya...kadangkala di sini juga saya curahat [curahat : curah hati ; meluah perasaan , indonesia]

Saya juga gembira bila saya tau rakan2 keliling saya membaca tulisan karutan saya [huh bahaya kalau tertukar 'k' kepada 'c']...
Di sini juga saya berhubung kembali bersama rakan2 sewaktu saya masih Anak Bawah Umur [zaman sekolah lah]...

Satu saat saya sgt sibuk..[sekarang juga masih banyak kerja tak selesai] saya tak sempat menyapa, meluang masa langsung dengan orang lain..dengan tunang [masa tu belum tunang] juga mencuri waktu...Seorang teman yg saya kira ingin berkongsi sedihnya mendengar teman dekatnya putus kasih...saya sekadar membaca [sbb tau dari YM] dan membalas...
"oooo kesiannya kawan ko..."

Melalui tulisan jualah saya cuba menenangkan hati yang duka, lara, sengsara, rawan dan sedih.. Mungkin tulisan itu dekat dihatinya...mungkin perkembangan cinta itu di hadapan mata saya.. mungkin janji2 sehidup semati itu terngiang2 di cuping dan gegendang saya....malahan kandungan es-em-es nya penah saya baca [hehe dia pun penah baca sms dalam hp saya ok]...

Maka saya percaya saya harus bantu dia bangkit semula... saya mungkin tak bisa membuai perasaannya dengan keindahan cinta adam hawa...mungkin saya tak bisa memadamkan marahnya kerana saya juga marah....saya cuma berdaya mengingatkan dia saya masih mendengar khabar dirinya..saya juga masih ingat dan mengingati kenangan susah senang kami di bumi graduan bahasa nasional itu...

Saya gembira kiranya coretan saya membahagiakan...saya juga berharap ia bisa membahagiakan semua ; diri saya, keluarga saya, bakal suami saya, keluarga baru saya, teman2 saya, rakan kerja saya, kenalan baru saya, pembaca2 lain dan semuanya... saya hanya penulis suka-suka... Aku menulis Bukan Kerna Nama....

0 comments: