Pages

Tuesday, June 15, 2010

Kami bagaikan ulat sutera


Kami suka makan ini...anak harimau palsu pun bertanya apakah itu.. malangnya ibu dan bapanya tidak tahu... haihhhh kasihan...

Maka jika selama ni bapa membeli tidak bertanya tuan kedai apakah gerangan yang kita telan saban hari.. minggu lepas ibu ikut... masa beli tanya kat tuan kedai tu...

"bang bang... (dah macam bunyi senapang)... ni ape eh?"
Tuan kedai menjawab
"buah mulberry"

Ibu & Bapa

"oooooooooooooooooooooooooooooo"

Rupanya kami makan buah mulberry... Err ulat sutera makan daunnya... Maka sebab inilah tajuk entry begitu...:p

Untuk tau khasiatnya sila rujuk sini... (saya pun baru tau sbb baru google sbb sebelum ni cuma tau makan aje..hehe)

Kalau teringin rasa pergi beli kat kedai jual kurma sebelah eskalater kat Warta (@Bintang --> saya pelajar veteren UKM masih nostalgik Warta)... Err saya takde share profit dengan tuan kedai yeh..

4 comments:

Psyche said... Reply to comment

hehehe..comel la.. sedap ke rasa dia camne?

ciketon fazya said... Reply to comment

ada sket rasa2 buah tin...
sedap..rasa sekali pasti nak lagi..haha

DrSinga said... Reply to comment

kita suka!!!
sedap!!
mula2 tawar hebeh... lepas tu makin manis kan!!!!
pssst... kita baaaaru nak buat entry pasal ni...hehehe...kensel lah... :)

ciketon fazya said... Reply to comment

mmg sedap... beli RM10 2 hari dah abes.. kena sorok dari laki sbb nak tamak2...

mmg singa/ harimau suka mulberi kot..sila rujuk gambar..

dr. tau kah mana nak cari pokoknya?
(haha nak tanam konon2 tak payah beli lagi..haha)