Pages

Tuesday, July 12, 2011

Kitchen gadget #3 : Sifter

Dah lama tak cerita pasal kitchen tools atau gadget.. haha saya kan pembuat kuih suka-suka, so gadgetnya pun kadang-kadang suka-suka ada,kadang-kadang suka-suka tiada..


Saya ada 2 jenis ayak tepung.. Yang ada label flour sifter tu beli konon-konon feel macam chef dalam TV.. haha aku suka berangan!

Kelebihan sifter jenis ni, ia double sifting.. lapisan jaringnya dua, tak payah goyang-goyang, hanya gerak-gerakkan aje picu pada pemegangnya, nanti ada semacam roda yang menggerakkan tepung yang ingin diayak..Tapi sifter ni sesuai untuk tepung je, kalau untuk serbuk badam lupakan aje..lecehnya sebab jaringnya 2 lapisan, kalau ada partikel kacang badam yang terperangkap antara 2 jaring tu, bercintanya nak basuh..

Sebab saya pemalas nak stress membasuh, so pilihan saya ialah sifter yang satu lagi tu lah..hehe

0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected