Pages

Sunday, July 31, 2011

Ramadhan 1432H


Tahun ini tahun kedua saya berpuasa bersama dia..Alhamdulillah
Tarawikh hari pertama di Masjid Mercedes Benz.. 
Macam yang lepas-lepas, separuh jiwa saya (munpel!) suka jalan-jalan tarawikh di masjid-masjid lain juga..


Ni ubat baru doktor kami suggest untuk guna, Seretide 50/250.. dia kata kesian saya rely on inhaler sangat kerap so why not try this.. (haha doc, kalau kasihan bagi free boleh?..hehe).. kawan saya yang juga doktor nak bagi diskaun, tapi saya tak sempat nak ke Taman Sri Manja, manja-manja dengan dia.. ni powder form medicine.. waktu consume ialah masa sahur dan lepas buka..Inhaler still ada incase dah berat sangat nafas ku..

Oh ya, berkenaan puasa selalu orang tanya boleh ke pakai inhaler?
Dalam Al-Islam keluaran terbaru ada sedikit kupasan.Kalau terdesak, InsyaAllah dia lebih tau niat kita (haha unless inhaler ada rasa strawberry ..:p)

Akhir kata selamat menyambut Ramadhan dengan penuh kesyukuran, dikurniakan kesihatan dan kekuatan untuk transform routine ibadah kita dan seterusnya istiqomah sepanjang kehidupan mendatang.. InsyaAllah

0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected