Pages

Wednesday, December 24, 2008

Iris mata membesar...^_~

Saya telah mengalami masalah mata sejak zaman persekolahan..sehingga satu ketika saya pernah berfikir untuk tidak mencari bakal suami berkacamata kerana saya kasihan progeni saya akan datang terpaksa menjadi specky..[tapi hehehehehe saya redha dan sgt suka dia...haaaaaa]

Thanx to technology dan juga syukur Alhamdulillah kini saya mampu mencari alternative untuk corrective action (ni terma ISO tadi..heeee~) dengan memakai contact lens..[oh ye saya tidak mendapat dorongan untuk melakukan LASIK procedure..maknanya saya kena makan lobak byk2 hehe]

Last few days saya pergi ke kedai optometrist membeli contact lens..setelah sekian lama saya berpuasa..juga kerana nak mengurangkan rasa bersalah terhadap sekotak kanta lekap Freshlook colourblends yang masih saya tak guna [saya tak boleh pakai brand ni..mata saya tense sesangat]

Saya terpesona dengan satu contact lens yang boleh menbesarkan iris... klu tgk model tu, dia pakai kaler hitam..bila tgk, dah cam anak patung..hehe..maka tanpa berfikir lama2 [sebab klu lama nnt tak jadi beli..hahaha] saya pun sambar la satu..

Maka inilah hasilnya





Brand contact lens : Freshkon Alluring Eyes Winsome Brown (also available in Mystical Black)

Sebab saya bertukar memakai contact lens pada asalnya...
1. Trend
2. Terasa cambest
3. Pakai spec tudung saya suka bengot2
4. Sebab ada mamat masa undergrad ckp saya comel dan mata saya cantik tanpa spec...haaaaaa

Brand2 yang pernah saya guna..
1. Bausch & Lomb : asal pemakaian tapi agak menjepit mata saya
2. Johnsons & Johnsons (acuvue) : mahal
3. Igel : paling murah n yet sgt selesa untuk mata saya..plg konsisten..hampir 3 ke 4 thn juga saya guna brand ni..
4. Freshlook : coloured contact lens pertama yang saya beli..tak sesuai untuk mata saya.
5. Freshkon Alluring Eyes : nampaknya saya akan setia dgn ini untuk masa ini..

Klu diingat2 semula masa blajar pakai contact lens kali pertama..saya mengambil masa 1/2 jam untuk satu mata [mean both eyes 1 hour]..tu pun menangis2..tapi saya rasa ok je klu saya pakai spec..comel gak kan?? [paksa hehehe]...haahahahahahaha

4 comments:

irazahyra said... Reply to comment

sy mau juge pkai cntct lens tp mataku sepet..hukhuk~
aritu pkai skali je mse dinner....

ciketon fazya said... Reply to comment

Ala,lm2 nnt ok.tp bak kata abg kamu,muka cm anak jepun..hehe

Anonymous said... Reply to comment

huawaa..jelesnye dpt pkai lens..huhu...bole pkai kaler2 kn?nmpk cm bergaya gitu..aku teringin gk..tp nk wat cne..rs ngeri bile ada bnda msuk dlm mataku...

ciketon fazya said... Reply to comment

1st month trial mmg ngeri.siap dok dpn cermin besar gle.dh lama2 ok,cermin cmpct powder pn cukup.nk take off xpyh cermin dah..

myfreecopyright.com registered & protected