Pages

Monday, December 22, 2008

Kire-kire saya masa makan semalam...

Bolehkah saya menjadi seorang Hajjah sekiranya,

Sebulan : RM250
Setahun (12 bulan) : RM3,000
4 Tahun : 12,000


Sebulan : RM350
Setahun (12 bulan) : RM4,210
3 Tahun : 12,630

Sebulan : RM400
Setahun (12 bulan) : RM4,800
3 Tahun : 14,400

Buat masa ini kemampuan saya hanya pada takat bertulisan bold selebihnya saya terikat dengan komitmen2 lain.

Komitmen saya setiap bulan,
1.kereta
2.Astro umah parents
3.minyak keta
4.touch n go
5.credit card
6.takaful
7.unit trust
8.bil telefon + broadband
9.duit kutu sepejabat

Selain daripada itu syarat lain yang perlu dipenuhi sebelum saya menjadi Hajjah ialah mendapatkan 'Pak Haji' nya dulu..haha lawak kan..tapi ni hajat mak ayah sebelum mereka pergi perform Haji..sebolehnya diorg nak lepaskan saya kawen dulu..then klu saya nak ikut boleh la pegi ngan bakal suami saya...errr msg ni untuk En. A ke?hehehehe....

Haha tapi bila list down rupenya mmg saya mampu byk tu je unless saya betul2 ikat perut dan tutup mata tak tengok langsung shopping complex... [setakat ni mata saya hanya ditutup ketika melepasi kedai Esprit sahaja]..tapi bila difikirkan sometimes saya ingin merhargai keletihan waktu kerja + kena marah boss dengan memberi reward kepada diri sendiri..errr salah ker?

Ada satu calculation menarik yang dihantar ke email saya..
rm1000 per day x 30 = rm30k/ month
rm30k x 12 mth = rm360k/ year
rm360k x 3 year = rm1,140,000.00 !!

Saya berdoa supaya saya dan En. A mampu untuk memperoleh sebanyak ini nanti...bukan bermakna mendambakan diri menjadi juwatan itu mata duitan, cuma bygkan klu byk duit...hoohoo macam2 boleh buat..

Mengambil Saiful Nang sebagai contoh, saya mmg mengagumi beliau kerana dia berjaya menjadi juwatan dengan bermula RM90, beliau juga juwatan dengan sebuah kamera pinjam, menjadi jutawan dengan hanya satu jenis perniagaan sahaja,beliau juga menjadi juwatan dalam masa lebih kurang tiga tahun..Mengagumkan bukan????

Ya entry kali ni mmg saya sedang berfikir ttg duit..cuma saya masih tak jumpa bagaimana caranya..Tapi mengambil kata2 seorg teman di opis saya..
'Untuk berjaya menjadi kaya bukan dengan bertanya bagaimana tetapi mulakan KENAPA AKU NAK JADI KAYA' [proverb ini asalnya berbahasa Inggeris]..

Errr camana erk? [hisshhhh tanya lagi]... or should be kenapa erk? [erk tu untuk menunjukkan trademark saya johorean...haha]

2 comments:

3740Journal said... Reply to comment

tuh belum ade anak lg. expensesnyer bukan main

ciketon fazya said... Reply to comment

huhu camana klu ada anak..
or aku recycle baju anak ko je zah..huhuhu

myfreecopyright.com registered & protected