Pages

Sunday, February 22, 2009

Menarik di kampung saya

Ni tajuk karangan KBSR..dulu2 saya ingat lagi tiap kli pas cuti sekolah cikgu suruh wat karangan Balik Kampung tak pun Pergi Melancong ke .......... Padahal kekadang cuti sekolah saya dok umah je..sbb nak balik kampung pun that time mmg saya dok sebelah rumah ngan tok saya..

Tapi disebabkan saya seorg yang berfikiran kreatif dan kritis, saya reka2 cite je..tapi dalam entry ni saya nak share ape yang best kat kampung saya..

  • Saya ada seorang Nenek yang sgt berseni..asal usul nenek saya ni dari Banjarmasin tapi since Nenek saya lahir kat Malaya maka nenek saya diiktiraf sebagai warganegara Malaysia... Mungkin sbb gene Borneo tu mmg mengalir dalam tubuh badan nenek saya, dia boleh menganyam dengan baik...nenek saya boleh wat tikar sendiri, nenek saya boleh wat bakul sendiri, buat bidai tingakap sendiri..dan lebih mengerikan saya dia dah buat bakul bunga telur untuk saya...takutttttnya...Oleh kerana saya lambat sgt nak kawen, bakul2 ni dah membuak2 sbb nenek saya buat hari2..tapi nasib baik ada org yang datang beli...maka dari hobby suka2 nenek saya dah ambik tempahan...haha maknanya saya kena byr jugak la...padan muka...
    Nenek saya yang pakai telekung tu...
  • Walaupun Batu Pahat cuma bandar yang tak seglamer Bandaraya, tapi saya rasa sangat best [semua org cakap tempat dia best kan]..satu tempat makan yang saya suka pergi ialah Bisik Bisik...2 3 tahun dulu dikenali sebagai Mawar Rindu..tapi bila dah tukar pengurusan, nama kedai pun ditukar...dulu cam kedai makan bodo je..tapi sekarang dah cantik..saya mmg suka makan tempat cantik2...
Suggested menu : Mee Rebus [tapi masa bawa En. Ahmad Mee Rebus tu tetiba masin lak]

  • Lagi 1 kat BP [abbrev of Batu Pahat] dah ada 3 cinema..klu dulu semua org nak berebut2 g GSC kat Summit tu..tapi sekarang dah ada tambahan 2 tempat lagi..satu kat BP Mall dan satu lagi kat Square One..
  • Walaupun takde pantai untuk mandi manda, tapi kat BP ada tempat untuk memancing ikan named Minyak Beku...ni la venue ma ayah saya dating hari2...sampai kami dah tak penah beli ikan kat pasar sbb stok ikan hanya diperoleh di Minyak Beku sahaja...bagus kan????
  • BP juga best sbb saya orang sana....hehehehehehe ^_^

10 comments:

Naddie Edwards said... Reply to comment

Cik,bg la promo sket Bisik-bisik tu kat mana..mana ada tmpt len yg setanding dgn BEEPEE..weeeeeee!!!

ciketon fazya said... Reply to comment

Bisik bisik kat jalan Kluang..dekat parit raja...

Dari UTHM jln terus menghala ke Air Hitam..pastu nampak Petronas belah kanan..ready tgk belah kiri..xjauh dari petronas tu la letaknya Bisik-Bisik...

mari kite memfemeskan kampung kite...yeahhhhh

sissomebody said... Reply to comment

tak tahu plak ader bisik2... nnt balik bp aku g merayap kat situ...heee

ciketon fazya said... Reply to comment

Tak salah aku dia start bukak kedai ni or lebih tepat lagi siap renovate dekat2 raya thn lepas...

Anonymous said... Reply to comment

Batu Pahat memang BEST! Muqri juga menyukai Batu Pahat. Hahahaha.. Cik Eton, kad hajar utk awak berada bersama2 dengan saya yek. Esok saya bagi yek.

ciketon fazya said... Reply to comment

ya..ya betul..
ok tq..[hehe setelah sekian lama memerapkannya pada cik Nade]

miss lisa said... Reply to comment

beb..nenek ko orang Banjar ek.. nowonder.

kat sni orang kampung kat sekolah aku memang terrer-ist la buat2 bakul2 ni.. siap boleh tempah ikut warna saiz dan bentuk apa nak..n harga okes plak tu

aku ja yg tak tertempah lagi hehe

Anonymous said... Reply to comment

bisik2 tu best tak?wpun dlu uthm tu dkt dgn bisik2 tp tak pnh try.dia da bukak last yr kan?then kwn2 keje aku ckp c2 ok la..western pn ada..meh cni bg menu yg best.ble aku try nnti blk ni.

the cinema quite ok la..takde la berebut nk gi summit jek kan..hehe..

ciketon fazya said... Reply to comment

miss lisa : yup nenek aku Banjar..n mmg terror-rist [ulp...]menganyam bakul

Ned : kitorg suka makan mee rebus..tapi ada gak soto [err kt kl payah erk nak jumpa soto sedap?] western2, pastu diorg sedap expand menu..awal2 aku dtg tu mmg sket je menunya...ada dessert2 jugak..

Anonymous said... Reply to comment

yup..soto kl sush gk le nk dpt soto sdp.then aku ni klo mkn soto suke letak bergedil..kt bangi ni ada satu tmpt jek yg aku gi de letak bergedil..n ok la compare tmpt2 lain.

so cool..nnti aku nk gi la bisik2 tu..thanx for the sugesstion menu.

myfreecopyright.com registered & protected