Pages

Sunday, March 6, 2011

Hasil 'tuaian' di Janda Baik

Rasa nak nanges sebab boleh dapat buah-buahan yang memang susah nak beli kat Tesco atau Jusco atau pun Pasar Malam Seksyen 1..


Terus rasa nak pergi Janda Baik tiap2 minggu..

Anak pokok markisa dah dapat..pas ni nak cari pokok nona plak...

6 comments:

Sitisifir10 said... Reply to comment

Kalau try2 tanam je bijik nona tu jadik ke tak ek? Kami ni selalu guna benih dari yang kami makan je... macam markisa, roselle dan ntah ape lagi...biji kurma pun kami try tanam...aritu beli delima, saje je tabur bijik sedar2 ada lebih dari 10 anak pokok dan dah bg kat orang separuh darinya... :P

@emy said... Reply to comment

nak!

ciketon fazya said... Reply to comment

k.pja: nnt nak try cambah kan lah..
pokok roselle tu tak jumpa lagi sesape yg berdekatan ruma yg ada.. nak kecek k.pija jauh sgt...huuu

mi :u nak pokok ke nak buahnya? heaven sampai rasa nak gi janda baik hari2..huuuu

DrSinga said... Reply to comment

markisa
nona
durian belanda
berangan
baby tomato
.
betul tak??
ngutip kat janda Baik kat mana ni??

ciketon fazya said... Reply to comment

dekat kedai selorong balai polis bukit tinggi..huuu

Anonymous said... Reply to comment

i have lot of Nona's plant. tapi kulit nona tu wrna hijau not purple. best. markisa kulit ungu and soursop pon ada gak. macam2 kt rumah sy ada. yela tggl kt kampung kan. lepas mkn, kalau ade biji, tanamlah. insyaallah hidup.