Pages

Sunday, May 2, 2010

Kenduri

Saya selalu pergi kenduri macam takde geng.. semalam pun pergi kenduri macam takde geng perempuan2.. satu2nya geng yang ada nama Ahmad Zulkifli.. tapi macam biasa kenduri kesyukuran ke tahlil ke selalu lelaki pompuan mana boleh makan sama... so saya yang tak geng ni bawak diri makan sorang2...

Padan dengan kami yang datang lambat, so lauk kenduri dah tinggal hujung2 je.. dalam perjalananan pergi ke rumah kenduri mmg kami expect juga kami tak dpt mkn, so dpt makan yang hujung pun alhamdulillah... sampai lah ke rumah kenduri dan kemudian makan sorang... tuan rumah nampak saya makan.. tuan rumah mintak maaf sbb saya mkn tak berapa berlauk..

Tuan rumah kata "jangka yang datang 80 orang, tetiba jadi 100+.. masa jemput call kata tak dapat datang.. tu yang saya kurangkan tempahan dengan katerer..tiba ni ramai plak yang datang "...

Tak mengapa saya faham.. kenduri mmg begitu.. sikit tak cukup, banyak berlebihan pulak.. lebih2 lagi ramai masyarakat yang dtg kenduri suka ambik contoh tuan sadiq sigaraga [kata taknak dtg, tetiba dtg plak siap bawa Hamidah , Rafidah dan Ghasidah lagi]

Tuan rumah berlalu saya kembali makan sorang... di tgh2 majlis yang masih ramai orang sambil makan sambil mata memandang sambil telinga mendengar

Makcik A (bukan jantina sebenar) : eh kite bungkus ni tuan rumah tau tak?
Makcik B (bukan jantina sebenar juga) : alaahhhh takpe.. ambik aje...
Makcik A dan B berlalu pergi

Saya terus makan sambil geleng2 kepala...

p/s : saya pun rasa nak bungkuskan makanan untuk jiran kepada laki tok sepupu belah mak sedara belah tok tiri yang kawin dengan nenek sedara jiran yang satu lagi...

3 comments:

Nedrine said... Reply to comment

sama la.klo gi knduri slalu kna mkn sorg2.plg tak best klo trpksa gi knduri side dia.wuu~ terkulat2 i mkn u..hehe..tp dia slalu ckp aku reti bwk dri.jp jek nnti aku bual2 dgn makcik2 mne nth..kepo kn..T_T

owh..bab makcik (bkn jantina sbnr)haha..sgt le truk..ape la slhnye bgtau kt tuan tanah kn..ppl nowadays..sigh~

Psyche said... Reply to comment

erk..... nape ada orang camtu...bukan kire curi ke tuuuuu?

ciketon fazya said... Reply to comment

teringat anak kat umah lepas makan lauk sedap kat kenduri kot... haihhhh