Pages

Tuesday, September 28, 2010

Azam sudah 25%

Hari2 balik keja saya berazam nak buat ( refer entry Azam ) ... tapi... balik je rasa nak kemalasan terlampau tu menjadi-jadi rupanya.. walaubagaimanapun, salah satu daripada empat kek yang saya azamkan telah berjaya saya realisasikan.. iaitu kek lumut.. as mention, kek lumut tu asalnya berwarna hijau sebab pembuat asalnya letak kepoe-kepoe (saya pun tak tau ape ni..tapi google bagitau ianya ialah pes pandan berwarna hijau yang dibeli di indonesia)..akan tetapi saya membiarkannya berwarna natural dan ada rasa vanilla je.. memandangkan kalernya oren2 kuning macam warna bebatu Grand Canyon so saya bagi nama Kek Lumut Grand Canyon ( gambar tiada sebab saya kedekut!!)

1/4 itu saya rasa tak memadai..kalau dikira jumlah lulus hanyalah 25% aje.. so sekurang-kurangnya capai 50% saya plan buat lagi satu kek..iaitu Kek Lapis Holiday Inn...
Kek Lapis Holiday Inn impian saya.. tak perlu berupa perfect yang penting sedap..
Sebab saya teringin sangat nak makan kek lapis ni.. kalau nak beli pun saya teringin yang dibuat oleh kucing je..kalau orang lain mesti dia buat nipis2..hehe

Eh kenapa caption gambarnya begitu.. oh tu suami saya cakap.. sebab saya pernah bagi kat dia kek cantik tapi dia complaint rasanya tak sedap.. haha so masa kawen saya bagi kat dia kek rupa tak perfect tapi rasa tak boleh dilupakan.. macam saya..haha

Saya bersungguh-sungguh tempah kek cantik2 mahal2 masa bertunang..tapi dikomplen tak sedap..

maka dengan ikhlas hati saya errr sebenarnya ayah saya yang buatkan kek sedikit terkupas tapi sedap kaw-kaw
 oke dah tak payah google resepi lagi..nanti ntah tahun bila ntah baru nak buat...

p/s : saya sudah beli blender baru yang ada dry mill untuk kisar biskut marie.. terima kasih kepada blender berjasa ibunda mertua.. :)

3 comments:

Dr Singa said... Reply to comment

cisssssssss............
tak nak nengok kek gugel!!!!

kucingorengemok said... Reply to comment

alaaa... kan dah kita pun rasa nak makan (makan ye, bukan buat) kek holiday inn dengan kek lapis jambi tuuu... tak suka tauuuu!

ciketon fazya said... Reply to comment

Dr : tu bukan kek gugel..tu kek lukis kat paint..haha

KOG : awak doakan kite rajin melapis holiday inn eh.. tapi kek jambi yang kite cilok dari rumah batu pahat ada lagi sikit.. nak meh dtg beraya, baca doa qunut dulu baru dpt makan (haha ni applicable klu budak kecik dtg rumah nak duit raya je)..

myfreecopyright.com registered & protected