Pages

Sunday, September 19, 2010

LON-GOR-PAS-SPI

Peribahasa melayu ada berkata, ' nasi sudah menjadi bubur'.. tapi di dengkil batu 31 diubah sedikit kepada ' nasi impit sudah menjadi ais'... Mujur ada belen 2 (1 beku, 1 normal) maka yang normal tu lah dibega...

Nasi impit sudah menjadi ais

Saya rasa macam jarang jumpa kat tempat lain.. setakat ni balik johor atau batu pahat khususnya baru layan makan LON-GOR a.k.a Lontong Goreng
bumbunya : bawang putih, bawang merah, ikan kaloi daging, halia, lada kisar.. masak sampai daging empuk lada pecah minyak... (wah licinnya kuali tefal..huuuu tifuuuuu!!!)

masuk nasi impit dan pasta spiral.. goncang2 kicap.. letak telur sesuka hati bilangannya..gunting sayur yang ada dalam peti..

Versi Denver Dengkil : LON-GOR-PAS-SPI a.k.a Lontong Goreng Pasta Spiral... sarapan pagi yang juga merangkap siri pengosongan peti ais..huhu

2 comments:

azzamoro said... Reply to comment

sedapnyer lontong goreng. yum yum. aku nak masak malam ni ah...betul2.. ade kt johor je. kt kl cam takde jekk

ciketon fazya said... Reply to comment

peti ais aku dah penuh dah..tu yang pulun abeskan nasi impit ni, baru leh masak nasi secara normal..