Pages

Tuesday, September 7, 2010

Confession over confession






Pilaf rice + lamb thick soup + dory fritters + pineapple cucumber chutney + carbonated strawberry (air gas F&N je sebenarnya)


Ada orang kata kami tekak Mat Salleh..

Kawan opis kata 'u kan selera arab2'..

Kawan opis tanya.. ' Eh bukan Encik A perut melayu?'


Okeh..the tru confession

Kami sangat universal dengan makanan ( bahasa pasarnya tolak batu dengan kayu..hehe)

Kadang-kadang kami berangan2 merujikan makanan lain selain nasi sebab manalah tau satu masa nanti kami menetap di Timbuktu susah nak dapat nasi...


Semalam kami makan layan pecel lele ( saya kepengen bener makan pecel lele di situ tapi saya tidak berupaya buat2 lupa info mesterinya gerai itu.. haihhh )... maka nak selamat masak sendiri...

Nasi habis seperiuk, sayur habis sepinggan, sambal habis semangkuk, ikan 3 ekor tinggal tulang, tempe???ALL GONE!!


Tak sangka dia (yang belakang.. yang depan tu kena duduk luar time buka) suka juga ikan keli ... Mak kami tak penah masak ikan keli...


Adik, sebenarnya aku nak mintak tolong ko basuhkan pinggan kat sink tu eh.. terima kasih dik..sayang kat ko..

2 comments:

azzamoro said... Reply to comment

ee aku pun suke mkn pecal lele. susah aa nak dpt kt kl ni..

ciketon fazya said... Reply to comment

aah.. kat kajang tu ada, tp ada lak cite pecel lele bermandrem.. so terus stop pergi..haihh