Pages

Friday, October 8, 2010

Why i don't fight for my right?

Dah 7 bulan lebih saya dinikahi dia.. Mean selama itu juga lah saya dah duduk Dengkil dan berulang pergi kerja ke Bandar Tun Razak, Cheras..

Sepanjang raya ni, selain soalan ada isi ke belum, soalan rutin bila jumpa orang ialah di mana saya tinggal dan disusuli kerja di mana..Jawapan saya selalunya dibalas dengan reaksi berkerut dan bersama-sama perkataan "Jauhnya!!!!!"

Huuu ramai yang bersimpati ngan saya yang kena berulang kerja jauh tu... sampai ada yang rasa saya kena adukan ke Tribunal Kekeluargaan Fight For My Right..hehe.. terima kasih atas keprihatinan anda.. tapi sepanjang 7 bulan ini saya tak merasakan perjalanan itu satu kesukaran..

Saya rasa saya ada beberapa alasan kenapa saya tak fight for my right untuk berada dekat dengan opis..
  1. Sebab saya bukan kerja tetap pun.. saya masih lagi berstatus kontraktor binaan..
  2. Sebab menyewa rumah di kawasan dekat dengan opis mahal sekali..klu fully furnished mungkin 4kali ganda jumlah perbelanjaan minyak kereta + tol...
  3. Sebab saya bukan ke pejabat jalan kaki..hehe
  4. Saya tak mampu nak hire peguam nak lawan dengan peguam nak bagi saya menang tuntutan fight for my right...hehe
  5. Sebab paling utama suami saya memang nak duduk Dengkil..
Huiiii bunyi macam lelaki kejam sungguh kan suami tu... tapi kalau saya di tempat dia saya mungkin bertindak sama..Rumah Dengkil tu sentimental value untuk dia.. Di situ kenangan dia bersama arwah Bondanya.. saya lihat kebahagiaan untuk dia mengenang saat2 dia bersama ibunya dan saya turut merasa bahagia yang sama. Bila orang yang kita sayang rasa bahagia pengorbanan berulang itu rasa picisan..hooo oh..

Tipulah kalau saya kata saya tak penat berulang... dah la berulang balik jauh perjalanannya, tergolot-golot masak, kemas sangat sikit, basuh baju dan beberapa lagi tugasan mandatori isteri2 Malaysia (i don't know the condition in other country, but through watching NatGeo some women in African country need to do more than we here anyway..siap kena angkut air telaga, lakinya duduk rehat2)..  tapi suami saya selalu meringankan beban saya dalam bentuk tugasan kontra..
  1. saya masak dan dia makan sambil puji2 + komplen sket2 masakan saya..biarlah bukan tahap hotel atau restoran mahal pun.. tapi selagi suami sudi makan masakan kita, bukankah itu satu penghargaan..:)
  2. Saya kemas sikit, dia kemas banyak.. frankly kemas bagi saya menyapu..tapi bila mengemas, suami saya selalu kena bahagian angkat benda-benda berat.
  3. Suami saya sangat bertoleransi dengan saya yang sangat tak berapa suka nak iron baju.. Baju sendiri kebanyakannya saya beli yang iron free.. Baju dia kadang-kadang sangat baru saya ironkan..Kalau dia boleh tolerate dengan saya takkan saya tak boleh tolerate dengan dia?
Saya gembira duduk Dengkil.. Nanti saya updatekan kenapa Dengkil best...hehe :)

2 comments:

Psyche said... Reply to comment

Saya juga fikir, suami yang baik tidak akan senang untuk menyusahkan isterinya. =)

Toleransi itu penting (walaupun kadang-kadang saya drama lebih sedangkan suami lagi penat. hehe)

ciketon fazya said... Reply to comment

hehe kadang dia pergi jumpa client lagi jauh dari kite.. tak merungut pun balik dengkil..:)

n kite rasa mmg kite sendiri suka duduk dengkil..

myfreecopyright.com registered & protected