Pages

Tuesday, October 5, 2010

Pemergian

Saya baru pulang melihat satu pemergian..Di bulan syawal yang bersisa 3 hari lagi, memang syahdu tu tak dapat ditahan-tahan..Macam entry sebelum ni, saya nyatakan ketabahan ibunda melalui saat kehamilan yang begitu sukar sekali saya gambarkan..

Disaat saya dan dia patutnya teruja mengira bulan usia perkahwinan (dia kawin awal 2 minggu dari saya), tapi dia sudah melalui kehilangan...Kalau saya ditempat beliau entahkan bagaimana.. perasaan ditinggalkan yang picisan pun sudah ditangisi sungguh2.. apatah lagi nak membayangkan 'memakai kasut' beliau..saya tak mampu bayangkan.. ya saya akui saya semakin dependent.. redhakah saya untuk kehilangan separuh jiwa saya?...Ya Allah semua milikimu..tiada milikku..ku mohon pinjaman mu jua Ya Allah..dariMu kami datang dan kepadaMu jua kami kembali..

Salam takziah buat sepupu saya, Ruhana Bohari...
Moga almarhum suaminya, Zahiruddin Zainal Abidin ditempatkan dikalangan insan yang dikasihi Allah..
Tabah ya kakak.. InsyaAllah, beberapa purnama lagi lahirlah hadiah cinta kalian yang soleh dan sihat..

p/s: saya sayu..T_T..

5 comments:

Psyche said... Reply to comment

Takziah pada sepupu kamu eton.

Hebatnya dia, Eton.. tak dapat bayangkan hidup tanpa suami..

Kite tumpang sedih..

DrSinga said... Reply to comment

sedihnya....
moga dia tabah..

ciketon fazya said... Reply to comment

kp :Kite tengok status fb dia tadi.. kite nangis

"Abg.. Aku cinta pdmu.. Tp Allah lbh menyintai.. Aku syg pdmu.. Namun Allah lbh menyayangimu.. Aku redha.. Aku relakn pemergianmu syg.. Semoga aku sekuat Siti Aminah yg melahirkn Muhammad tanpa khadiran Abdullah.."

kite takut bayangkan hidup tanpa Ahmad...

Dr : sebab kematian -> sepsis and multiple organ failure..

en_me said... Reply to comment

Innalillah wa-inna ilaihi raji’un – Truly to Allah we belong, and truly to Him shall we return.. alfatiha wat arwah tewww

Psyche said... Reply to comment

Sedih... semoga dia sekuat Siti Aminah.. Kita pun tak boleh bayangkan hidup tanpa Muqri..