Pages

Thursday, December 2, 2010

Entry berglosari

Pada sesetengah hari, isteri dah siap tanak nasik, dah nak mula masak lauk... Suami es-em-es

" Baby tak payah masak lah, kite makan kat kedai." { mun-pel (kependekan muntah pelangi) }

Akhirnya makan kat rumah sebab tak baik membazir..kan dah masak

Pada sesetengah hari, isteri macam malas2..konon penat sebab semalamnya keja malam sampai pagi.. sambung pulak sebab bos panggil meeting..petang balik nak rehat2 sebab mata ngantuk sangat ( ada ke bahu yang ngantuk?).. suami x es-em-es... isteri macam berniat nak ajak makan kat luar...suami balik..

" Baby masak ape hari ni?" {mun-pel lagi}

Baby Isteri kesian suami.. dia masak jugak.. semalam dah la tinggalkan dia tido sorang (ape kena  mengena dengan makan?).. suami isteri makan spagetthi racun dan non kfc potato wedges dengan aman pada jam 10.30 malam..(huh makan malam? padan la mereka suami isteri dikenakan simptom 'jangan pandang tepi')

Gambar makanan???? tak sempat snap, sebab lapar.. lagipun asyik ambik gambar makanan sebelum makan, karang kucing kami tau kami blogger..hehe

Glosari :
Spagetthi racun - diinspirasikan daripada mee racun.. dah berapa kali bawak suami balik tak dpt makan mee racun.. it's noodle cooked with tomatoey & lamby stew...

non kfc potato wedges - potong kentang berbentuk baji dan kemudian digoreng diluar dapur kfc dengkil..

2 comments:

kucingorengemok said... Reply to comment

kita dah buat kentang AZ tu semalam, sedap yo!! nyesal tak tau buat dari dulu.

ciketon fazya said... Reply to comment

kite tak bakar.. kite lumur coriander letak tepung sket, letak garam sket dan goreng..

lapar..tak tahan tunggu nak bakar kentang..

balik ni esok try bakar style plak..