Pages

Tuesday, June 28, 2011

Bila nak kurus? Minggu depan! Yeke?

Semalam tengok Ekspedisi 2011 hosted by Chef Wan pergi jalan-jalan Paris menyebabkan saya jeles dengan dia dan berazam once in life (sekali pun jadilah) mesti dapat pergi lepak-lepas Paris.. bunyi macam tak agak-agak kan tapi both of us dah list out several places yang kami rasa nak pergi walaupun belum pasti..hehe kan berangan tu free.. Manalah tau masa berangan-berangan dan berdoa tu hijab terbukak (aku masih pakai tudung sekarang!).. makbul doakan.. Insyaallah..

Turki, Australia, Itali dan Paris ni antara listed places.. Haha bila saya fikir balik sebab utama all those places are listed just because i love the food.. So korang tak payah la tanya bila nak kurus kan..

Turki : Sbb nak melawat tempat Maulana Jalaluddin Rumi.. To cut the story short, masa lawyer mengurat ai kat library UKM dulu dia cerita pasal Rumi, dia bagi saya dengar alunan zikir Rumi, bila dia bagi kad dia quote bait kata Rumi.. Ayat manis kan.. mana tak jatuh cinta.. :)..

Australia : Sbb terpengaruh dengan Masterchef Australia.. Padahal US pun ada Masterchef, tp sbb MC Aus ni judgesnya lebih friendly dan tak marah-marah macam Ramsey so tetiba otak saya dah set Aussie ni best.. Walaupun dengar cerita Aussie tak suka Asian, tp pengaruh tv berjaya membuatkan saya buat tak endah je dengan khabar ni..Food range kat Australia ni pun nampak menggabungkan semua jenis makanan seluruh dunia.. Kalau tengok MC Aussie (kan dah dinyatkan saya obses MC Aussie) ni, chef2 kat Aussie ni kena pandai masak semua makanan seluruh dunia..

Itali & Paris : Sbb instead both of them of love city, i fall in love with Italian dessert & Parisian Patissiere.. Berdasarkan pencerapan saya yang sangat-sangat amatur, Italian food lebih simple dan senang nak buat (tapi sedap) berbanding Parisian food yang mementingkan detailing (tapi sedap juga)..

Hehe ada loyal commentator saya selalu cakap saya tekak mat saleh, tekak omputeh.. haha.. tapi kuih peneram pun saya layan jugak ( walaupun confuse sama ada eja penderam tu betul atau tak, ah bedal aje lah.. tak lalu nak tulis as "kelly's ears" )..

Tapi sebelum pergi semua tempat di atas, saya berharap saya dapat melawat yang wajib dulu.. hehe..  Suami saya kata, kat Makkah & Madinah, walaupun makanannya tak disediakan penuh detailing macam French food, tapi rasanya sangat sedap..(kalau beginilah aku berfikir, mmg mimpilah nak kurus..haha)... Ok sekarang saya tengah berdoa supaya impian ini tercapai..

p/s : Bila suami saya tanya bila saya nak kurus, jawapannya minggu depanlah..( dah lebih 3 thn minggu depan pun masih tak kurus..haha)

0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected