Pages

Monday, June 13, 2011

Sama

Bila pasangan baru kawen, mesti akan ada orang bagi pendapatan tentang iras pengantin lelaki dan pengantin perempuan ;

" Eh muka diorang sama lah!"

Untuk saya suami isteri, agak ramai juga orang kata muka kami sama bila jumpa pertama kali.. pernah sekali ada makan2 kat Armada Hotel PJ, tetiba ada sorang auntie dari Sarawak tegur kami.. "Both of u look same lah"..haha..

Pada hari kahwin saya sampai ada sepupu suami saya belah T'ganu pesan kat suami saya " Baik-baik Zul, jangan sampai samakan dia ngan Mama Azul "... Ada pulak makcik dia sebut " Owh nok cari macang Mama dia jugok".. Saya pun tak taulah berapa peratusan samanya saya dengan ibu mertua saya, tp saya tak mau la tanya lebih kat suami saya.. kang tak pasal jadi ragu2 takut jadi zihar.. Tapi saya agak mungkin sikit2 lah kot, kalau tak takkan orang boleh cakap saya ada iras suami saya dan saya boleh pakai baju2 ibu mertua pergi kerja.. (baju mak mertua lagi glamer2 oke..baju menantunya -> BORING!)

Korang iras tak ngan muka suami korang?

Sama-sama lebarkan pipi..:p

8 comments:

Nedrine said... Reply to comment

korg memamg seiras...best eh..kiteorg tak...mcm beauty n the beast...hoho..tp sy syg dia...ok.muntah.

mama'ifwat said... Reply to comment

tak! (in denial). :p

ciketon fazya said... Reply to comment

@Nedrine

hensem no 2..ayat kena power ...hehe

ciketon fazya said... Reply to comment

@mama'ifwat

haha lalalala ~ (buat tak tau je)

Psyche said... Reply to comment

SAMA itu sweet!

Rupa kami tak sama. pastu ada lagi orang komen :"panas". benci tau.

saya biasa jek. takde orang kejar2 nak kawin dengan saya.
'Dia' punya isi dalam baik, sampai orang dah kawin pun sebut2 lagi cite zaman dulu masa 'dia' berkawan dan berperilaku sweet dengan orang tu (padahal sebagai laluan jek sebab nak carik saya).

eh, tak pasal2 kan ada luahan tak sengaja kat sini. hahaha.

ciketon fazya said... Reply to comment

@Psyche

jodoh bah itu..

hehe tapi bila tgk lama some part she looks like u, some parts she's seen like muq..hehe ada yang sama tp muka kena tgk angle yg lain..

hehe agaknya mahkamah syarie kena buat stats studies, muka iras yang ramai divorce or muka tak iras..

DrSinga said... Reply to comment

saya??
saaangat sama..


benci...........
:)

ciketon fazya said... Reply to comment

@DrSinga
cer tunjuk..cer tunjuk