Pages

Friday, June 17, 2011

Rustic Pineapple Tart

Satu masa dulu saya selalu berfikir "Nanti nak kawen dengan orang ada kebun buah-buahan lah.. musim buah tak payah beli kat kedai "

Walaupun buah-buahan kegemaran belum berbuah lagi, tapi banyak dah nikmat Allah beri di keliling rumah kami..:)


Lepas panggil tukang mesin sumber oksigen yang makin meninggi hari tu baru perasan nanas keliling rumah dah membesar dengan jaya.. Hasilnya jem nanas..

Sekonyong-konyong (haha wow vocab yang mantap!) jam nanas saya siap, ada status kawan uni merangkap kawan internship merangkap kawan kerja sementara dan kini merangkap jiran se Dengkil yang mengandungi bayi kepingin makan kuih tart..hehe terus berniat dalam hati nak buatkan lah.. ( padahal bukan pernah buat kuih tart pun..:p )


Tarraaaaa! Alhamdulillah jadi juga tart nanas saya (phewwww!).. oke tak payah comment rupanya.. biar saya mengaku siap2 yang rupanya macam kura-kura kan? bunga cengkih juga tak mau lekat.. tak ape lah, namanya juga homemade..haruslah rustic ( cliche!)

Saya buat tart gunting sebab saya takde marble table nak canai doh (walaupun mak mertua ada tinggalkan rolling pin)...

0 comments: