Pages

Tuesday, June 21, 2011

voila or soddisfatto + tripple thank you mean more than trillion ya..


Adunan panna cotta saya semalam dapat 3 bekas ramekins.. semalam kami dah makan sebekas sorang.. so hari ni, ada lagi berbaki satu..kalau semalam saya hidang bersama sos karamel dan kepingan badam, hari ni saya hidang dengan strawberry pie filling..

Seperti yang saya kongsikan semalam, hasil usaha susah payah 5 minit tu berbaloi sangat untuk membuat panna cotta ni.. selebihnya biarkan peti sejuk kita yang bekerja membekukannya... Bila dah beku bila-bila masa kita nak hidangkannya terpulang pada kita.. apa-apa jenis sos manis-manis masam pasti menjadi sahabat baik panna cotta ni, letak saja dia atas..voila!... err italian will say ; soddisfatto!

Kalau boleh fokus, panna cotta saya ada bintik-bintik hitam.. itu datang daripada biji vanilla pod.. saya dah lama tak guna vanilla ekstrak.. sebab ada yang kata untuk dapat vanilla ekstrak, kekacang vanilla kena direndam dalam sebatian alkohol..hmmm entahlah, ada saja yang membuat kita was-was kan.. tapi selagi ada tanda halal jakim atau yang diiktiraf, berpegang saja pada itu..


Production macaron juga semakin baik..alhamdulillah mereka { macaron} tak meragam lagi macam peringkat awal saya buat dulu.. hehe...kepada yang tanya "tak buat kelas macaron kah?"... Insyaallah.. tunggu saya khatam semua method menghasilkan macaron dulu yeh.. bila tiba masanya saya akan beritahu di blog..

Kepada yang tak putus-putus order macaron Chocville.. tq..tq...tq... and thank you... :)

4 comments:

Psyche said... Reply to comment

sungguh, I bangga dengan you, Cik Puan Fazia! I ada project bulan 9 ni. Nanti I discuss dengan you yeh.

Dr Singa said... Reply to comment

sudu beskin robin?!
:)

ciketon fazya said... Reply to comment

@Psyche
to you lagi kena extra triple triple tq sbb selalu jadi mediator deilivery.. nnt upcoming project let me know yeh..

ciketon fazya said... Reply to comment

@DrSinga
beskin robbin dah abes..(lamanya lagi nak tunggu 31st July...hmmmm)

myfreecopyright.com registered & protected